Z Wrocławia przed Holandię, Francję i Włochy

• Z Wrocławia przed Holandię, Francję i Włochy

Kto: Michalina Liebner

Kiedy: 03-07-2015

Gdzie: Eindhoven, Marsylia, Rzym, Florencja, Bolonia, Wrocław

Nigdy nie zapomnę: Co to była za wycieczka.... Na wariackich papierach zdecydowaliśmy z chłopakiem Tomkiem, że nie spędzimy typowych wakacji leżąc plackiem na plaży. Taki urlop już mieliśmy w styczniu kiedy to również z Wrocławia wylecieliśmy do Egiptu na tydzień :). Tomek należy do osób , które lubią brać sprawy w swoje ręce a więc zaczął wyszukiwać ciekawych połączeń. Nasz wybór padł na Holandię- Eindhoven. Wybór był prosty. Jeżeli mieliśmy do dyspozycji 10 dni i chcieliśmy odwiedzić więcej niż jedno miejsce to loty musiały być stosunkowo tanie.

Pierwszym naszym celem był Amsterdam. Piękne miasto. Wspaniały klimat. Piękne zabudowania. Ludzie wyluzowani, uśmiechnięci. Zaskoczyło mnie to jak bardzo mi się tam podobało bo szczerze mówiąc kierunek Amsterdam nie bardzo wydał mi się odpowiednim miejscem na spędzenie urlopu. Jak tam trafiłam przekonałam się jak człowiek może się mylić, na szczęście na plus :) Podczas 3-dniowego pobytu w Amsterdamie odwiedziliśmy nadmorską miejscowość Zandvoort. Było pięknie. Kolejnym celem naszej podróży było francuskie miasto Marsylia.

Położone nad samym morzem zrobiło na mnie ogromne wrażenie, zwłaszcza wycieczka na fiordy Prowansji zwane przez Polaków "Kalanki". Inaczej wapienne klify, które oblewane są przez szafirowo-turkusowe fale Morza Śródziemnego. Piękne widoki, piękna pogoda. Miasto duże z wieloma kościołami, bazylikami no i przede wszystkim z pięknymi małymi plażami i widokami. Piękny port Vieux. Świetnie skomunikowane, metro, autobusy. Byliśmy tam 4 dni i czuję niedosyt.

Następny przystanek-Rzym. Zawsze chciałam zobaczyć Koloseum, miejsce , które jest chyba wizytówką Rzymu. Niesamowite wrażenie, niesamowite widoki. Na każdym kroku stare Rzymskie budowle oraz ich pozostałości. Niestety fontanna di Trevi była w remoncie dlatego jej nie zobaczyliśmy i to chyba powód do tego aby tam jeszcze kiedyś wrócić. Panteon, plac Navona, schody Hiszpańskie, Watykan i wiele innych miejsc wartych zobaczenia. Niesamowite uczucie być w miejscu gdzie wiele lat mieszkał Jan Paweł II. Niestety Rzym to tylko 2 dni i trzeba było jechać szybką koleją do Florencji. Szybkie zwiedzanie ponieważ na drugi dzień Bolonia i powrót do domu. Szkoda, że tylko jeden dzień. Tomkowi najbardziej spodobało się to miasto. Urokliwe z klimatem. Pełno turystów. Wróciliśmy do hotelu koło północy zarazem szczęśliwi i smutni. Spędziliśmy kilka pięknych, gorących dni w najpiękniejszych miastach Europy. Widzieliśmy wiele i z czystym sumieniem po lecamy te kierunki na podróże. No i w końcu Bolonia ,której niestety nie zdążyliśmy zwiedzić ale szykujemy się na to. Jeszcze tyle pięknych lat przed nami.

Bezpieczne lądowanie we Wrocławiu. Mogę powiedzieć, że to była podróż mojego życia :)

Moja rada dla wylatujących z Wrocławia: Do takich wakacji jak nasze trzeba się dobrze przygotować. Mianowicie dobrze spakować bagaż podręczny bo z takim podróżowaliśmy aby zminimalizować koszty ;). Radzę skorzystać z informacji na stronach przewoźników jakie rzeczy można zabrać na pokład samolotu a jakich nie wolno. Oszczędzi to nerwów i czasu.

Latam z Wrocławia bo: Latam z Wrocławia bo tutaj mieszkam od urodzenia i bardzo się cieszę, że mam tyle wspaniałych możliwości jeżeli chodzi o loty . Oferta co róż się powiększa o kolejne wspaniałe kierunki w świetnych cenach. Polecam z całego serca.